Ursäkta ? Hål i själen ?

Tänkte öppna datorn i natt och bara låta orden flöda. Då skriver jag som bäst har jag ofta fått höra. Jag gjorde det , fast inte här.Skrev ner tusen klotter om intryck efter veckan som gått. Blev sträck från en tanke till den andra och en smilie för nåt positivt, ett hjärta bredvid nåt jag känt extra för. Blixtrar på pappret i min upprördhet som även chockvågade sig över landet. I de tankarna kom det med ett och annat fult ord, Behåller de grövsta där på mitt klotterblock
Ingen har undgått den debatt som nu blossar upp hela landet. Jag har inte så mycket mer fult att skriva om Paulos handling än de som redan sagts och skrivits. Blir bara så jävla ledsen och besviken. Jag vet att det händer hela tiden, vet att det här medialt får utrymme för att det råkar vara en kändis som åker fast, Jag vet att dessa kvinnors kroppar blir köpta dagarna igenom även av onämnda män, och det är exakt lika sårande och minst sagt oförlåtligt, även om inte media gör intervjuer om förövarna.. Handlingen är vidrig och resonemanget ännu äckligare.Betala för att få dominera och äga en annans kropp för en stund.Ett pris för ett knull. Betalande kronor som plåster för att förstöra själen för kvinnan som dagligen utsätts för människors maktmissbruk. Hur sjukt är det ? Hur fan kan man ens överväga att göra övergrepp och dessutom betala och gå därifrån med ett stillat ego ? Jag blir så upprörd när tankarna börjar snurra så pulsen höjs och jag är i risk att skriva nåt som jag måste ta tillbaka sedan,Om 1/10 män någon gång köpt sex så innebär det att både du och jag förmodligen känner både en och två.De lär knappast räcka upp handen och säga , jag är en av procenttalet ! Knappast. Den synen på kvinnan vill man knappast erkänna att man äger, att vi är betalbara som ligg, som kan användas för att sedan dra upp gylfen för att åka hem till livet. kanske till frugan eller till sina egna döttrar.. Fy faaan säger jag. Eller har alla män samma hål i själen som ursäkt, om de skulle åka fast ? Hur kan det bli så här? Jag har inga ord som förfinar dessa handlingar och jag har noll respekt till dessa män. Den sparar jag till de utsatta kvinnorna som förtjänar upprättelse och lite mer än ett förlåt på sändningstid, som inte ens når fram till just den utsatta kvinnan.