Solros, bak & brus

Sitter på kontoret och dricker halvljumt kaffe. Egentligen för svagt för min smak, men det blir av vana att ha den där koppen bredvid. Skriver en inbjudan till en skolklass i stan, som vi ska erbjuda en stund i kyrkan där vi ska skådespela runt "gyllene regeln". I bakgrunden spelas senaste poddavsnittet upp från Mia Skäringer & Anna Mannheimer. Bara älskar dem. Kombinationen av två underbara kvinnor med ärligt granskande betraktelser i livet, som blandas med ironi och galet mycket skratt. Lyssna på ett avsnitt om du missat denna podd ! I fönstret på mitt kontor har jag förra veckans pyssel med en barngrupp. Planterade några frön i hopp om att det ska orka bli solrosor av dem. Ett himla bra tips är att använda konservburkar till sådd. Blir både snyggt och dessutom är det bra återbruk.
Hur är dina dagar i coronabruset ? Kan du sålla? Är du frisk? Jag har vissa dagar då känslorna är mer skakiga än andra, vissa dagar då mitt skinn är tunnare och då brukar rädslor och oro hitta raka vägen in. Även om jag tycker att begränsar både nyheter och antal skrollningar går det vissa dagar inte att komma ifrån coronans försämringar i samhället. Jag oroar mig mest hur livet kommer att levas efter detta, om det finns ett efter. Kanske vi hädanefter kommer att få ha detta virus bland oss, men förhoppningsvis under kontroll. Har vårt att tro att det totalt kommer att kunna utrotas och världen blir som innan första fallet. Jag försöker rå om mig, göra kreativa saker, unna mig lite godare mat och ta lite tid att testa någon ny rätt. Man är ju hemma desto mer nu och ibland känns det så tråkigast tråkigt att laga mat till sig själv. Försöker ändra på den inställningen och testa lite nytt. Bakade snabba saftiga tekakor häromkvällen. Morot, mjöler efter smak, bakpulver, olja och vetekli. Rekommenderas. Sök på bröd utan jäst och testa dig fram. Toppade dessa med ost och marmelad med morot i. Njutstund till mig själv ! Hörs snart !