Lördag som sommar och som vanligt

Vaknade upp till strålande himmel klockan 8.Ljuset gör att jag kliver upp tidigt. Nyhetsmorgon i vanlig ordning till ett antal koppar kaffe. Rätt mysigt att sitta i soffan och veta att jag är ledig och att dagen är öppen. Var medveten om att gräset vuxit fläckvis alldeles för långt.Drog fram klipparen från förrådet och fyllde på olja och bensin, Tro det eller ej Den morrade igång på första försöket. Hur ofta händer det ens på sommaren? Klipptes snabbt och jag stank bensin länge, Jag har länge uppskattat fredagar bättre än lördagar. Känner du igen känslan av den den helgkänslan om du vet att du har ledig helg? Det kan vara extra god mat, lite bubbel, En känsla av att vi klarat ännu en vecka på jobbet, att vi kan klappa oss på axeln och säga bra där ! I mitt fall har jag ofta messkontakt med olika runt om, hälsningar och vad ska du göra i helgen ? Vi rings ibland, vi skickar fina bilder om livet, många mess från syster,bekanta och nån jpbbkompis. Jag blir glad av det, blir en del i planer och gemenskap, men inte i mina, I alla andras. Lika avis blir jag. Längtandes. Fredagar är lika hoppfulla som lördagar är tysta. Det är då alla lever med sina planer de gjort upp. Då finns ingen tid till de där hälsningarna och min telefon är aldrig så tyst som då. Så är det säkert för många singlar runt om, jag är inte ensam i det, men likt förbaskat gör det lika ont varje gång. Jag gör saker som vanligt, skickar nåt mess om hur är din dag ? vad ska ni äta idag ? Men jag märker att svar oftast kommer dagen efter om hur bra allt var, om hur härligt det levs. Känner du igen det ? Jag vet med sunt förnuft att livet inte är så gulligt alla lördagar, men i ensamhet blir alla andras lördagar till mina längtandes. Det kommer en tid snart, en tid då sommaren värmer lördagar. Då man kan sitta ute på bryggan och vara. Just ikväll när regnet vräker ner och telefonen inte svarar på de mess jag skickat till många känner jag mig ensam. På gott och ont. En lördag som vanligt, Men hej och hopp för gräs som klipptes, det lovar hopp och sommar. Tack för att du läste