Våren visade

Mycket lite kan göra mig mycket glad. Blir så himla varm i kroppen när man påtagligt ser vad naturen förvandlar fram på några dagar. Visst är det väl häftigt med våra årstider, våren ger nytt liv åt det som varit under snö och is. Fascinerande hur allt börjar om. Idag har Härnösand 12 grader varmt, känns som magi i luften
Mina dagar över påsken var väldigt lugna och hemmatama. Fixat i huset som folk gör mest, rensat lite och sorterat saker som inte behöver ligga på fel plats. Besökte min dotter som just flyttat in i ny lägenhet i Sundsvall. Gör mig lite skakig fortfarande att tänka att hon nu verkligen på riktigt tömt sitt flickrum och tagit stora steget till eget boende. Samtidigt som en god vän sa - Det är ett gott tecken på fin uppfostran, när barnen tar steget ut.
Varje vår för jag känslor om att jag med börjar om, som om man får tillfälle att planera sin egen rabatt med blommor. Sätta upp nya vill-göra-saker på sin lista. Planera lite enklare tripper som man kan göra i närområden. Läsa den där boken i solstolen. Måla den där vindskivan som blivit ännu fulare sedan i höstas. Min göra-lista kan bli lång om jag vill, men idag tänker jag bara fortsätta med att kolla in våren. Sköt om dig !