Aprilsommarkväll

Det är väldigt påtagligt att jag är måste vara mer och mer en vädermänniska. Kanske alltid varit men nu kom jag på det igen.Nu vaknar man med ljusstril genom rullgardinen och näst intill somnar likadant. Märker stor skillnad på att jag inte vill gå och lägga mig i tid.Ett vårtecken för mig. Med gårdagens sol och sommarvärme ville jag göra allt på en enda gång, allt som man kan hitta på en sommarkväll. Jag fixade mig läcker somrig mat med mycket färg, lite plantering av de fina plantorna jag köpt på Lidl, en rengöring av altandäcket som tyvärr inte fått sitt möblemang och sedan satt jag ett tag där med ett porlande glas rosé. Ville nog helst vara vaken halva natten och nattsudda,så där oansvarigt och sommarledigt som man kan vara varma julinätter. Passar inte lika bra en tisdagskväll i april, då man vet att klockan ringer 6.20 morgonen efter. Gjorde mig läcker sallad på spenat, ananas, soltorkade tomater.
Morot/rödbetsbiffar rör man snabbt ihop med rivjärn, ägg och vill man få extra stadga i smeten innan stekning så kan man fuska lite med att strö i potatismospulver. Då håller den lättare ihop vid stekning. Magiskt söta och goda och det tar max fem minuter.
Ta hand om den här dagen, onsdag 22 april och solen värmer.